Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PR (Public Relations) değeri çeşitli yöntemlerle hesaplanabilir, ancak en yaygın yöntemler şunlardır:
- Basın Bülteni ve Medya İlişkileri: Basın bültenlerinin medyada yer bulma başarısı ve gazetecilere yönelik dil kullanımı gibi faktörler dikkate alınarak hesaplanır 1.
- Sosyal Medya ve Dijital İçerikler: Sosyal medya paylaşımları ve dijital içerikler üzerinden hedef kitleyle etkileşim ve geri bildirim oranı ölçülür 12.
- Kriz Yönetimi: Olası kriz durumlarında markanın itibarını koruyacak stratejilerin etkinliği değerlendirilir 1.
- Metrikler ve Ölçümleme: Marka bilinirliği, web sitesi trafiği ve sosyal medya etkileşimleri gibi niceliksel ve niteliksel veriler kullanılarak yapılır 25.
Ayrıca, PageRank (PR) algoritması gibi matematiksel formüller de web sitelerinin önem derecesini belirlemek için kullanılabilir, ancak bu yöntem Google tarafından gizlenmiştir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: