Piar (PR), bir organizasyon ile hedef kitlesi (müşteriler, yatırımcılar, çalışanlar, medya vb.) arasında karşılıklı faydaya dayalı, pozitif ilişkiler kurmayı ve sürdürmeyi amaçlayan stratejik bir iletişim sürecidir. Piarın (PR'ın) temel amacı, bir marka, kişi veya kurum hakkındaki kamu algısını olumlu bir şekilde yönetmek ve şekillendirmektir. Piarın (PR'ın) bazı işlevleri: Marka imajını güçlendirmek. Satışları artırmak ve ürün veya hizmet tanıtımı yapmak. Doğru kriz yönetimi. Dijital iletişim. Sosyal medya yönetimi. Influencer pazarlaması. Etkinlik yönetimi ve sponsorluklar. Piar (PR), yalnızca geleneksel medya kanalları ile sınırlı değildir; aynı zamanda medya ile ilişkileri yönetme, sosyal medya stratejileri ve online itibar yönetimi gibi birçok unsuru da kapsar.