Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PR (Public Relations), yani halkla ilişkiler, kurumların veya bireylerin hedef kitle ile etkili iletişim kurmasını ve marka itibarını yönetmesini sağlar 12.
PR'ın yaptığı işler şunlardır:
- Hedef Kitle Belirleme: Demografik özellikler, ilgi alanları ve ihtiyaçlar analiz edilerek doğru mesajların doğru kişilere ulaştırılması 1.
- Mesaj Oluşturma: Net, anlaşılır ve hedef kitleye hitap eden mesajların oluşturulması 1.
- İletişim Kanallarının Seçimi: Geleneksel medya, sosyal medya, bloglar ve etkinlikler gibi uygun iletişim kanallarının belirlenmesi 13.
- Medya İlişkileri: Medya ile iyi ilişkiler kurarak markanın mesajının geniş kitlelere ulaştırılması 23.
- Kriz Yönetimi: Olası kriz durumlarında markanın itibarını koruyacak stratejilerin geliştirilmesi 3.
- Etkinlik ve Sponsorluk Planlama: Hedef kitleyle doğrudan etkileşim ve bağ kurma fırsatı sunan etkinliklerin planlanması 1.
- Sosyal Medya Stratejisi: Sosyal medyada düzenli içerikler üreterek takipçilerle etkileşime geçme 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: