Buradasın
Gemiadamı hizmet belgesi nasıl eklenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gemiadamı hizmet belgesi eklemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Gerekli Belgelerin Toplanması: Nüfus cüzdanı fotokopisi, vesikalık fotoğraf, sağlık raporu, diploma veya kurs sertifikası, adli sicil belgesi ve başvuru formu gibi belgelerin hazırlanması gerekmektedir 12.
- Eğitim ve Sınav: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na bağlı yetkilendirilmiş eğitim kurumlarından gemi adamı yetiştirme kurslarına katılıp başarıyla tamamlamak ve gerekli sınavları geçmek gerekmektedir 23.
- Sağlık Kontrolü: "Gemi Adamı Olur" sağlık raporunu tam teşekküllü bir hastaneden almak gerekmektedir 2.
- Başvuru: Tüm belgelerle birlikte ilgili Liman Başkanlığı'na başvuruda bulunmak gerekmektedir 24.
- Hizmet Hesabının Yapılması: Deniz hizmet süreleri, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından elektronik ortamda hazırlanan hizmet hesaplama motoru üzerinden hesaplanacaktır 3.
Başvurular genellikle 1-2 ay içinde tamamlanmaktadır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: