Ev satışında kullanılan yazı, ev satış sözleşmesidir. Bu sözleşme, alıcı ve satıcı arasında yapılan yazılı bir anlaşmadır ve tarafların hak ile yükümlülüklerini düzenler, satış işleminin koşullarını belirler. Ev satış sözleşmesi hazırlanırken bulunması gereken bazı maddeler şunlardır: alıcı ve satıcı taraflar ile ilgili adı, soyadı, adres ve iletişim bilgileri; satışı gerçekleştirilecek taşınmazın bulunduğu il, ilçe, metrekare ölçüleri, cinsi, sokağı, kapı numarası, pafta numarası, ada numarası, parsel numarası, mahallesi, tapu kayıtlarının kimin üzerine olduğu; ödemenin peşin, kredili veya taksitli şekilde yapılabileceği gibi hangi yöntemlerin tercih edildiği ve gecikme durumunda nasıl bir faiz uygulaması yapılacağı; tapu devri noktasında ev üzerinde bir ipotek ya da haciz gibi yasal kararların bulunup bulunmadığına dair kanıtlar; sözleşme maddelerine uyulmaması durumunda, örneğin ödeme yapılmaması gibi durumlarda tek taraflı fesih hakkı bulunduğu; tapu devir işlemleri sırasında çıkacak olan vergi ve tapu harcı gibi masrafların hangi taraf tarafından üstleneceğine dair bilgiler; sözleşme şartlarına uyulmaması durumunda hangi mahkemelerin yetkili olacağı ve hukuki durumlarda yapılacak tebligatlar için kullanılacak adresler. Sözleşmenin noter onayında gerçekleştirilmesi ve ıslak imza ile onaylanması önerilir.