• Buradasın

    Baş garson ve şef garson arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Baş garson ve şef garson arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Görev ve Sorumluluklar:
      • Şef garson, restorandaki tüm işletmenin başarılı bir şekilde yönetilmesinde görev alır 1. Diğer garsonları denetlemek, eğitmek ve motivasyonlarını sağlamak, yiyecek ve içecek menülerini oluşturmak, ikramların düzenini sağlamak gibi sorumlulukları vardır 13.
      • Baş garson, daha çok müşteri ile ilgili işlemleri koordine eder 5. Müşterileri karşılamak, siparişlerini almak, yiyecek ve içeceklerin dağıtımını yapmak ve finansal işlemleri denetlemek gibi görevleri bulunur 5.
    • Unvan ve Hiyerarşi:
      • Şef garson, lüks işletmelerde çalışan ve müşterileri karşılayan garsondur 24.
      • Baş garson, genellikle bir restoran, otel veya kafede çalışır ve diğer personel üyeleriyle işbirliği içinde hizmet verir 5.
    • Maaş:
      • Şef garsonlar, genellikle daha yüksek maaş alır 13.
    Bu farklar, işletmenin yapısına ve çalışma koşullarına göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Garson ne iş yapar?

    Garsonlar, restoran, kafe, bar gibi yiyecek ve içecek işletmelerinde müşterilere hizmet veren kişilerdir. Garsonların bazı görevleri şunlardır: Müşterileri güler yüzle karşılamak ve uygun masaya yönlendirmek; Masayı servise hazır hale getirmek; Siparişleri almak; Siparişleri servis etmek; Müşterilerin masada ödeme yapmasını sağlamak; Mekândan ayrılan müşteriyi uğurlamak. Garsonlar, müşterilere mükemmel müşteri hizmeti sunarak mekândan memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Garsonların işleri, işletmenin türüne ve pozisyonuna göre değişiklik gösterebilir.

    Garson olmak için hangi özelliklere sahip olmak gerekir?

    Garson olmak için sahip olunması gereken bazı özellikler şunlardır: Güler yüzlü olmak. Enerjik ve fiziksel bakımdan dayanıklı olmak. Diksiyonun düzgün olması. Kılık kıyafetine özen göstermek. Kişisel temizliğine özen göstermek. Zaman yönetim becerisine ve problem çözme becerisine sahip olmak. Dikkatli olmak. İşletmenin durumuna göre, yabancı dil gibi yetiler de gerekli olabilir.