Buradasın
Avrupa'da çağrı merkezi çalışanları kaç saat çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Avrupa'da çağrı merkezi çalışanlarının çalışma saatleri, hizmet verilen sektöre ve sunulan hizmetin niteliğine göre değişiklik göstermektedir 34.
Yaygın çalışma saatleri aralıkları:
- 09:00 - 18:00 (hafta içi) 24. Birçok firmanın kendi içindeki veya daha küçük ölçekli çağrı merkezlerinde uygulanan standart mesai saatleridir 4.
- 09:00 - 21:00 veya 09:00 - 22:00 (hafta içi veya 7 gün) 24. Genellikle iki vardiya sistemiyle desteklenir 4.
- 00:00 - 24:00 (7/24 kesintisiz hizmet) 4. Bankalar, telekomünikasyon şirketleri, sağlık hizmetleri (acil durumlar dahil), acil durum müdahale birimleri (ambulans, itfaiye vb.) gibi kritik ve kesintisiz hizmet sunması gereken sektörlerde uygulanır 4.
Ayrıca, çağrı merkezleri genellikle vardiyalı sistemle çalışır 4. İş Kanunu’na göre, işçilerin gece postalarında 7,5 saatten fazla çalıştırılması yasaktır ve posta değişiminde en az on bir saat dinlenme süresi uygulanmalıdır 4.
Çağrı merkezi çalışanlarının çalışma saatleri hakkında en doğru bilgiyi, ilgili ülkenin veya bölgenin yerel mevzuatından edinmek mümkündür.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: