• Buradasın

    Asansör yeşil etiket kaç yıl geçerli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asansörlere yapıştırılan yeşil etiketin geçerliliği, asansörün periyodik kontrolleri ile ilişkilidir 5.
    Yeşil etiketli asansörlerin, belirli bir süre içinde (genellikle 12 ay) düzenli bakımlarının yapılması gerekmektedir 5. Eğer bu bakımlar düzenli olarak gerçekleştirilirse, yeşil etiketin geçerliliği devam eder 5.
    Ancak, asansörün durumu değişirse (örneğin, kaza, kapsamlı değişiklik veya yeni kusurlar tespit edilirse), yeniden kontrol yapılması ve etiketin güncellenmesi gerekebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asansör uygunluk etiketi nasıl alınır?

    Asansör uygunluk etiketi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Uygunluk Değerlendirmesi: Asansör veya güvenlik aksamı, uygunluk değerlendirmesine tabi tutulmalıdır. 2. Standartlara Uygunluk: Asansör veya güvenlik aksamı, belirlenen standartlara uygun olmalıdır. 3. Teknik Dosya Hazırlığı: Asansör veya güvenlik aksamı ile ilgili teknik dosya hazırlanmalıdır. 4. AB Uygunluk Beyanı: Asansör veya güvenlik aksamının 2014/33/EU Asansör Direktifi'ne uygun olduğunu beyan eden bir doküman düzenlenmelidir. 5. CE İşareti İliştirilmesi: Asansör veya güvenlik aksamına görünür bir şekilde CE işareti iliştirilmelidir. Asansör uygunluk etiketi almak için yetkilendirilmiş bir belgelendirme kuruluşu ile çalışmak gereklidir.

    Asansör etiketleri ne anlama gelir?

    Asansör etiketleri, asansörlerin can ve mal güvenliğine uygun olup olmadığını belirtmek için kullanılır. Etiket renkleri ve anlamları: Yeşil Etiket: Asansörün güvenli olduğunu ve kullanım açısından risk taşımadığını gösterir. Mavi Etiket: Asansörün hafif kusurlu olduğunu ve kullanımda kısıtlama olmadığını belirtir. Sarı Etiket: Asansörün kabul edilebilir risk seviyesinde olduğunu ve tespit edilen eksikliklerin 120 gün içinde giderilmesi gerektiğini ifade eder. Kırmızı Etiket: Asansörün yüksek riskli olduğunu ve kesinlikle kullanılmaması gerektiğini gösterir. Bu etiketler, asansör kabini içinde kullanıcıların görebileceği yerlere yapıştırılır.

    Yeşil etiketli asansör ne zaman iskan alınır?

    Yeşil etiketli asansör, yapının iskan alabilmesi için ilk kez kullanılacak olduğunda gereklidir.

    Asansör yönetmeliği neleri kapsar?

    Asansör Yönetmeliği, asansörler ve asansörlere ait asansör güvenlik aksamlarının karşılamaları gereken temel sağlık ve güvenlik gereklerini, bu ürünlerle ilgili piyasaya arz koşulları ile piyasa gözetimi ve denetimi esaslarını kapsar. Yönetmeliğin kapsadığı bazı unsurlar: Asansörler: İnsanların, insan ve yüklerin veya sadece yüklerin taşınmasında kullanılan asansörler. Asansör güvenlik aksamları: Asansörlerde kullanılan ve Ek-III’te listelenen güvenlik aksamları. Yönetmeliğin kapsamadığı bazı unsurlar: Hızı 0.15 m/s’den büyük olmayan kaldırma tertibatları. İnşaat şantiyelerinde kurulan kaldırma tertibatları. Füniküleri dahil kablolu taşıma tesisatları. Askeri veya polisiye amaçlı özel olarak tasarlanan ve inşa edilen asansörler. Ayrıca, Asansör Yönetmeliği (95/16/AT) kapsamında piyasaya arz edilen ve Asansör Yönetmeliği (95/16/AT)’nin yürürlüğe girmesinden önce monte edilmiş olan asansörler de bu yönetmeliğin kapsamına dahildir.

    Asansör kontrol raporu kaç yıl geçerli?

    Asansör kontrol raporunun (periyodik kontrol raporu) geçerlilik süresi bir yıldır, yani yılda en az bir defa yenilenmesi gerekir. Asansörlerin periyodik kontrolü, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca yetkilendirilmiş ve ilgili idare ile protokol imzalayan A Tipi Muayene Kuruluşu tarafından yapılır.

    Kırmızı etiket asansöre yeşil etiket yapıştırılabilir mi?

    Kırmızı etiketli bir asansöre yeşil etiket yapıştırılması mümkün değildir. Asansörlerde etiket renkleri, yapılan periyodik kontrollerin sonucuna göre belirlenir: - Kırmızı etiket: Can ve mal güvenliği için yüksek risk taşıyan asansörler için. - Yeşil etiket: Hiçbir risk taşımayan ve uygun olan asansörler için. - Mavi etiket: Hafif kusurları olan asansörler için. - Sarı etiket: Kabul edilebilir seviyede risk oluşturan asansörler için.

    Asansör yönetmeliği kaç yılda bir yenilenir?

    Asansör yönetmeliği, belirli aralıklarla yenilenmemektedir. Ancak, asansörlerin periyodik kontrolü ve bakımıyla ilgili bazı yönetmelikler ve yönergeler belirli periyotlarla güncellenmektedir: Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği: Bu yönetmelik kapsamında asansörlerin periyodik kontrolü yılda en az bir defa yaptırılır. Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği: Garanti süresi ve bakım hizmetleriyle ilgili hükümler bu yönetmelikte yer alır ve belirli aralıklarla güncellenmez. Asansör yönetmeliklerinin genel olarak belirli bir yenileme periyodu yoktur, ancak ilgili mevzuat değişiklikleri ve güncellemeler gerektiğinde yapılır.