Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
WOM (Word of Mouth) pazarlama, tüketicilerin bir marka, ürün veya hizmetle ilgili deneyimlerini sözlü veya yazılı olarak diğer tüketicilere aktarması esasına dayanan bir pazarlama stratejisidir 134.
WOM pazarlamanın bazı özellikleri:
- Organik ve doğal görünüm: Reklam yerine, kullanıcıların deneyimlerini aktarması, yöntemin organik ve güvenilir görünmesini sağlar 14.
- Maliyet etkinliği: Geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha düşük maliyetlidir; çünkü asıl reklam, müşteriler tarafından ücretsiz olarak yapılır 134.
- Müşteri güveni: Kullanıcılar, güven ilişkisi kurdukları kişilerin tavsiyelerine daha fazla önem verir ve bu da markaya olan güveni artırır 134.
- Ölçüm zorluğu: Doğal akış içinde gerçekleştiği için pazarlama çalışmalarının etkinliğini ölçmek zordur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: