Buradasın
Vergi dairesine ilk kayıtta neler yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vergi dairesine ilk kayıtta yapılan işlemler şunlardır:
- Gerekli belgelerin hazırlanması: Kişi veya şirket türüne göre kimlik, ikametgah, kira kontratı, şirket ana sözleşmesi gibi belgelerin hazırlanması gerekir 2.
- Vergi dairesine başvuru: İkametgahın veya iş yerinin bağlı olduğu vergi dairesine şahsen veya yetkili bir mali müşavir aracılığıyla başvuru yapılır 2.
- Vergi kimlik numarası atanması: Başvurunun ardından kişiye özel bir vergi kimlik numarası atanır ve vergi mükellefiyeti başlar 2.
Vergi dairesine kayıt sırasında işe başlama/bırakma formu, İnternet Vergi Dairesi şifre talebi, e-Tebligat Formu ve mali müşavirlik sözleşmesi gibi belgelerin de imzalanması ve teslim edilmesi gerekebilir 1.
Kayıt işlemleri için detaylı bilgi almak ve süreci kolaylaştırmak adına bir mali müşavirden destek alınması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: