Buradasın
Vergi dairesine ilk kayıtta neler yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vergi dairesine ilk kayıtta yapılması gerekenler şunlardır:
- Şirket Kuruluşunun Tamamlanması: Ticaret Sicil Müdürlüğü'ne gidilerek şirketin resmen tescil edilmesi ve ana sözleşmenin noter onayından geçirilmesi gerekir 13.
- Gerekli Evrakların Hazırlanması: Vergi kaydı için iki farklı evrak grubu hazırlanır:
- Şirket Sahibi Tarafından İmzalanması Gereken Belgeler: İşe başlama bildirimi, İnternet Vergi Dairesi Şifre Talep Formu, e-Tebligat Talep Formu ve mali müşavirlik sözleşmesi 13.
- Mali Müşavir Tarafından Teslim Edilecek Belgeler: Ana sözleşmenin noter onaylı kopyası, imza sirkülerinin noter tasdikli hali, ticaret sicil tasdiknamesi, şirket yöneticilerine ait noter onaylı kimlik fotokopileri, kira sözleşmesi ve SMMM ile yapılan hizmet sözleşmesi 13.
- Vergi Yoklaması: Belgelerin tesliminin ardından Vergi Dairesi, başvuruyu değerlendirir ve şirket adresine vergi yoklaması gönderir 13. Bu yoklama, vergi memurlarının işyerini ziyaret ederek gerçekten faaliyette olup olmadığını tespit etmesi anlamına gelir 1.
- Vergi Levhası Düzenlenmesi: Yoklamadan sonra yaklaşık 1 hafta içinde şirkete vergi levhası düzenlenir 1.
- Diğer İşlemler: Defter tasdikleri, e-fatura ve e-arşiv başvuruları, SGK ve Bağ-Kur kayıtları gibi işlemler de tamamlanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: