Buradasın
Ürün araştırma için hangi veriler kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün araştırması için kullanılan bazı veriler şunlardır:
- Birincil ve ikincil araştırma verileri 1. Birincil araştırma, doğrudan potansiyel müşterilerden toplanan verileri içerirken, ikincil araştırma, Türkiye İstatistik Kurumu kaynakları ve özel araştırma raporları gibi herkese açık kaynaklardan elde edilen bilgileri kapsar 1.
- Müşteri geri bildirimleri 3. Anketler, çevrimiçi incelemeler, sosyal medya etkileşimleri ve doğrudan müşteri görüşmeleri yoluyla toplanır 3.
- Pazar ve rekabet analizleri 24. Pazarın büyüklüğü, rakiplerin kim olduğu, müşterilerin ürünü yerel olarak ne kadar kolay bulabileceği ve ürün kategorisinin büyüyüp büyümediği veya stabil olup olmadığı gibi faktörler analiz edilir 24.
- Trend ve ihtiyaç analizleri 3. Sosyal medya trendleri, sektörel yenilikler ve değişen müşteri ihtiyaçları incelenir 3.
- Ürün temelli veriler 4. Fiyatlandırma, mevsimsellik, ürün kâr marjı, boyut, ağırlık, dayanıklılık, ürün türü, bozulabilirlik, kısıtlamalar ve ölçeklenebilirlik gibi faktörler dikkate alınır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: