Buradasın
Tarım ürünleri nasıl pazarlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tarım ürünlerinin pazarlanması, üretim noktalarından nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar geçen süreci kapsar 1. Bu süreçte aşağıdaki adımlar izlenir:
- Ne üretileceğine karar verme 4. Fiyat bilgileri ve piyasa analizi yapılarak hangi ürünün en karlı olduğu belirlenir 4.
- Üretim maliyeti hesaplama 4. Girdilere dayalı olarak üretim maliyetleri hesaplanır 4.
- Fiyat hedefleri belirleme 4. Pazarın ne kadar kar sağlayabileceği ve başabaş fiyatı hesaplanır 4.
- Satış zamanlaması 4. Depolama kapasitesi ve fiyat modelleri dikkate alınarak satış zamanları belirlenir 4.
- Piyasa bilgisi toplama 4. Fiyat trendleri ve diğer piyasa bilgileri incelenir 4.
- Pazarlama alternatiflerini değerlendirme 4. Peşin satış, fiyat havuzu oluşturma gibi yöntemler değerlendirilir 4.
- Pazarlama planı yapma 4. Mevcut piyasa bilgilerine dayanarak bir plan yapılır ve güncellenir 4.
Tarım ürünlerinin pazarlanmasında ayrıca kooperatifler, toptancı haller, borsalar ve perakendeciler gibi farklı aracılar da rol oynar 23.
Pazarlama sürecinde ölçülebilirlik, ulaşılabilirlik, uygunluk ve yeterlilik gibi faktörler de dikkate alınmalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: