Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tanzim satış, Türkiye'de temel tüketim ürünlerinin piyasadaki fiyatının yükselmesini önlemek ve tüketicinin daha uygun fiyat ile alışveriş yapabilmesini sağlamak amacıyla kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılan ürün tedarik yöntemidir 14.
Tanzim satışın bazı özellikleri:
- Tarihçesi: İlk olarak 1973 yılında Tansa adıyla uygulamaya başlanmıştır 25.
- Amaçları: Aracıları ortadan kaldırarak fiyatlardaki yükselmenin önüne geçmek ve ürünleri doğrudan üreticiden temin etmek 2.
- Uygulama: Genellikle şehir meydanlarında kurulan geçici çadırlarda veya mobil satış noktaları aracılığıyla gerçekleştirilir 15.
- Ürün çeşitliliği: Başlangıçta sebze ve meyve gibi ürünlere öncelik verilir 4.
- Fiyatlandırma: Kâr amacı gütmeden, nakliye fiyatı dahil olacak şekilde satış yapılır 35.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: