Buradasın
Stratejik saat modeli nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik saat modeli, Cliff Bowman tarafından geliştirilen ve şirketlerin rekabet stratejilerini belirlemelerine yardımcı olan bir araçtır 13. Bu model, algılanan değer ile mal ve hizmetlerin fiyatlarını birleştirir 13.
Stratejik saat modelinde 8 ana rekabetçi seçenek bulunur:
- Düşük fiyat ve düşük katma değer 13.
- Düşük fiyat 13.
- Karma (hem düşük fiyat hem de farklılaşma) 13.
- Farklılaşma 13.
- Odaklanmış farklılaşma 13.
- Riskli yüksek marjlar 13.
- Tekel fiyatlandırması 13.
- Pazar payı kaybı 13.
Bu model, şirketlerin tüketicilerin ürün veya hizmetlere ilişkin algıladıkları değer ile piyasada onlar için ödenecek fiyat arasındaki en verimli ilişkiyi bulmalarına yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: