Buradasın
Stratejik saat modeli nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik saat modeli, Cliff Bowman tarafından geliştirilen ve şirketlerin rekabet stratejilerini belirlemelerine yardımcı olan bir araçtır 1. Bu model, ürünlerin veya hizmetlerin algılanan değerleri ile fiyatları arasındaki ilişkiyi analiz eder 1.
Stratejik saatin sekiz olası konumu vardır:
- Düşük fiyat: Ürün veya hizmetler düşük fiyatlı ve algılanan değeri az 15.
- Paranın karşılığı: Düşük fiyatlı ürünler, ancak belirli durumlarda farklılaşma sunar 1.
- Karma: Hem düşük fiyatlı hem de farklılaşmış ürünler 5.
- Farklılaşma: Yüksek algılanan değer ve nispeten yüksek fiyat 1.
- Bölümlere ayrılmış farklılaşma: Yüksek katma değer ve yüksek fiyatlar, lüks ürünler 1.
- Başarısızlık riski: Ürünün fiyatı kalitesini artırmadan yükseltilir 1.
- Tekel fiyatlandırması: Tek bir üreticinin fiyatını rekabetçi piyasanın üzerine çıkarması 1.
- Pazar payı kaybı: Algılanan değeri düşük bir ürünün standart fiyatla sunulması 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: