Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik fırsat analizi, kurumların karşılaştığı riskleri belirleyip analiz etmenin yanı sıra, gelecekteki fırsatları da tanımlayarak bu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmeyi amaçlayan bir stratejik yaklaşımdır 14.
Süreç genellikle şu adımları içerir:
- İç ve dış çevre analizi: Piyasa trendleri, müşteri beklentileri, teknolojik gelişmeler gibi faktörlerin incelenmesi 13.
- Fırsatların değerlendirilmesi: Tanımlanan fırsatların getireceği avantajlar ve risklerin analiz edilmesi 13.
- Strateji geliştirme: Belirlenen fırsatların en iyi şekilde değerlendirilmesi için gerekli stratejilerin belirlenmesi 13.
- Uygulama ve izleme: Belirlenen stratejilerin uygulanması ve fırsatların sürekli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: