Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK müdürlükleri, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun yerel düzeyde hizmet sunan birimleridir ve çeşitli görevler üstlenirler 3. Bu görevler şunlardır:
- Prim Tahsilatı: Çalışanların sosyal güvenlik primlerinin toplanması ve takibinin yapılması 13.
- Sağlık Hizmetleri Yönetimi: Sigortalıların sağlık hizmetlerinden yararlanabilmeleri için gerekli düzenlemelerin yapılması ve sağlık hizmet sunucuları ile anlaşmaların gerçekleştirilmesi 13.
- Emeklilik İşlemleri: Emeklilik başvurularının kabul edilmesi, işlemlerin yürütülmesi ve emeklilik maaşlarının düzenlenmesi 3.
- Sosyal Yardımlar: İhtiyaç sahibi vatandaşlara sosyal yardımların sağlanması ve bu yardımların takibi 3.
- İş Kazası ve Meslek Hastalıkları: İş kazası geçiren ve meslek hastalığına yakalanan sigortalılara gerekli hizmetlerin sunulması 3.
Ayrıca, SGK müdürlükleri vatandaşlara sosyal güvenlik hakları hakkında danışmanlık hizmeti verir ve halkla doğrudan iletişim kurarlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: