Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Promosyon ürün gideri, genellikle "Pazarlama Giderleri" veya "Satış Giderleri" hesabı altında hesaplanır 1.
Hesaplama adımları:
- Promosyon malzemelerinin maliyeti: Promo malzemeleri, reklam harcamaları ve sosyal medya kampanyaları gibi tüm promosyon harcamaları toplanır 13.
- KDV ve diğer vergiler: Promosyon ürünlerinin alımı sırasında yapılan KDV ve diğer vergiler dikkate alınır 5.
- İlliyet bağı: Giderlerin, kazancın elde edilmesi ve idamesi ile doğrudan ilişkili olması ve işin mahiyeti ile uygun olması gerekir 5.
Bazı şirketler, promosyon giderlerini daha ayrıntılı takip etmek için özel bir "Promosyon Giderleri" hesabı da açabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: