Buradasın
Promosyon çeşitleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Promosyon çeşitleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Kişisel Satış: Potansiyel alıcı ve satıcı arasında birebir iletişimin kurulduğu promosyon şekli 12.
- Reklam: Ürün, hizmet veya marka mesajının ücretli kanallar aracılığıyla mevcut ve potansiyel tüketicilere iletilmesi 12.
- Halkla İlişkiler: Kurumun halkın gözündeki imajını olumlu olarak etkilemeye çalışan faaliyetler bütünü 12.
- Doğrudan Pazarlama: Muhtemel alıcılara doğrudan ulaşılan, aracı kullanılmadan yapılan promosyon faaliyetleri 12.
- Satış Promosyonu: Kısa dönemde satışları artırmayı hedefleyen, müşteriye ürünü almaya teşvik eden promosyonlar (kuponlar, indirimler, ücretsiz ürünler vb.) 12.
- Ticari Fuarlar ve Sergiler: Ürünlerin tanıtımının yapıldığı, potansiyel müşterilerle buluşmanın sağlandığı etkinlikler 3.
- Sponsorluk: Bir gruba veya etkinliğe reklam veya tanıtım karşılığında kaynak sağlanması 2.
- Dijital Promosyonlar: Online reklamcılık, sosyal medya ve viral pazarlama gibi dijital tabanlı promosyonlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: