Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Promosyon, bir ürün, hizmet veya markanın tanıtımını yapmak, satışları artırmak veya hedef kitlenin ilgisini çekmek amacıyla uygulanan pazarlama stratejisidir 4.
Başlıca promosyon türleri:
- Birebir satış: Potansiyel veya mevcut alıcı ve satıcı arasında birebir iletişimin kurulduğu promosyon şekli 1.
- Reklam: Ürün veya hizmet mesajının ücretli kanallar aracılığıyla mevcut ve potansiyel tüketicilere iletilmesi 14.
- Halkla ilişkiler: Kurumun halkın gözündeki imajını olumlu olarak etkilemeye çalışan faaliyetler bütünü 1.
- Doğrudan pazarlama: Muhtemel alıcılara doğrudan ulaşılan, kişiselleştirilmiş mesajlar verilen promosyon faaliyetleri 1.
- Satış promosyonu: Kısa dönemde satışları artırmayı hedefleyen, müşteriye ürünü almaya teşvik eden promosyonlar (kuponlar, indirimler, ücretsiz ürünler vb.) 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: