Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Philip Kotler'in pazarlama tanımı, "Pazarlama; bireylerin ve grupların ihtiyaç duyduklarını ve arzu ettiklerini, değerli ürünleri eşitleri ile üreterek, sunarak ve değiş tokuş ederek elde ettikleri idari ve sosyal bir süreçtir" şeklindedir 1.
Kotler pazarlamayı çeşitli dallara ayırır ve çeşitli tanımlamalarla pazarlama kavramının daha iyi anlaşılmasını sağlar 1.
Kotler'in pazarlama tanımının bazı diğer unsurları şunlardır:
- Segmentasyon 1. Tüm müşterilere aynı düzeyde memnuniyetle hizmet vermenin mümkün olmadığının kabul edilmesi ve hedef pazarın tanımlanması 1.
- Konumlandırma 1. Hedef kitlenin, rakiplerden tam olarak nasıl farklı olunduğunun bilmesi sağlanması 1.
- Ürün geliştirme 1. Ürün tasarımının müşteri ile başlayıp bitmesi gerektiği 1.
- Sosyal sorumluluk 4. Pazarlama faaliyetlerinin toplum ve çevre üzerindeki etkilerini dikkate alınması gerektiği 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: