Buradasın
Kotler'in pazarlama hedefleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Philip Kotler'in pazarlama hedefleri şunlardır:
- Müşteri odaklılık 2. Kotler, pazarlamanın merkezine müşteriyi koyar ve başarı için tüketiciyi anlamanın önemini vurgular 2.
- Sosyal pazarlama 2. İşletmelerin sadece kâr amacı gütmekle kalmayıp, topluma fayda sağlayan projelere öncülük etmesi gerektiğine inanır 2.
- Dijitalleşme 24. Dijital araçların etkin bir şekilde kullanımı, hedef kitleye doğru zamanda ve doğru platformda ulaşmayı mümkün kılar 2.
- Sürdürülebilirlik 4. Pazarlamanın toplumsal fayda ve çevresel sorumluluklarla zenginleşmesi gerektiğini savunur 4.
- Deneyim odaklı stratejiler 4. Müşterilere unutulmaz bir deneyim sunmanın, markaların rekabet gücünü artıran temel faktörlerden biri olduğunu ifade eder 4.
Kotler'e göre pazarlamanın amaçları arasında kalitede iyileştirmeler, yeni ürünlerin satış yüzdeleri, üründen elde edilen kâr, müşteri segmentasyonu, müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayetlerinin sayısı gibi metrikler de yer alır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: