Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PEST trend analizi, işletmelerin faaliyet gösterdikleri dış çevreyi dört temel boyutta değerlendirmelerine yardımcı olan bir stratejik analiz yöntemidir 12. Bu boyutlar şunlardır:
- Politik (Political): Devlet politikaları, yasal düzenlemeler, vergiler, uluslararası ilişkiler ve siyasi istikrar gibi faktörler 13.
- Ekonomik (Economic): Enflasyon, faiz oranları, döviz kurları, ekonomik büyüme hızı ve işsizlik oranları gibi ekonomik göstergeler 13.
- Sosyal (Social): Demografik yapı, tüketici davranışları, kültürel eğilimler ve yaşam tarzları gibi sosyal faktörler 13.
- Teknolojik (Technological): Teknolojik gelişmeler, Ar-Ge yatırımları, otomasyon ve yenilikçi teknolojiler 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: