Buradasın
Pazaryeri araştırması nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazaryeri araştırması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef belirleme 3. Araştırmanın amacını netleştirmek, hangi yönlerin mercek altına alınacağını ve izlenecek stratejiyi belirler 3.
- Veri toplama 3. Anketler, odak grup çalışmaları ve rakip analizi gibi yöntemlerle veri toplanır 3.
- Verileri analiz etme ve yorumlama 3. Elde edilen veriler, iş fikrine uygun şekilde değerlendirilerek stratejik kararlar şekillendirilir 3.
- Raporlama ve sonuç 4. Araştırma sonuçları raporlanarak sunulur 4.
Pazaryeri araştırması yaparken kullanılabilecek bazı araçlar:
- Google Docs - Forms 2. Potansiyel veya mevcut müşterilere sorular yöneltmek ve yanıtları biriktirmek için kullanılabilir 2.
- SurveyMonkey 2. Derinlemesine araştırmalar yapmak için güçlü bir araçtır 2.
- Typeform 2. Web sayfası ziyaretçilerine sorular yöneltmek ve yönelimlerini ölçmek için kullanılabilir 2.
- Getsitecontrol 2. Ziyaretçilere sorular sormak için kullanılabilir 2.
Pazar araştırması yaparken doğru veri toplama ve analiz etme, güvenilir kaynaklardan veri toplama ve verileri doğru yorumlama gibi unsurlara dikkat edilmelidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: