Buradasın
Pazarlama ve mağaza dizaynı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama ve mağaza dizaynı, perakende sektöründe birbirini tamamlayan iki önemli unsurdur.
Pazarlama, ürünlerin veya hizmetlerin hedef kitleye tanıtılması ve satışının artırılması için yapılan faaliyetleri kapsar 5. Mağaza dizaynında pazarlama stratejileri, müşteri deneyimini iyileştirerek satışları artırmayı hedefler 12.
Mağaza dizaynı ise, mağazanın iç ve dış mekanlarının planlanması, düzenlenmesi ve dekore edilmesi sürecidir 5. Bu süreç, aşağıdaki unsurları içerir:
- Mekân düzeni: Ürünlerin sergilenmesi ve müşteri akışının optimize edilmesi 3.
- Aydınlatma: Ürünlerin doğru şekilde sergilenmesi ve mağaza atmosferinin oluşturulması için kritik öneme sahiptir 13.
- Renk ve malzeme seçimi: Mağazanın marka kimliğini yansıtan renklerin ve dayanıklı malzemelerin kullanımı 13.
- Mobilya ve ekipman seçimi: İşlevsel ve estetik mobilya, raflar ve diğer donanımların seçimi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: