Buradasın
Pazarlama 1.0 2.0 ve 3.0 nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama 1.0, 2.0 ve 3.0 şu şekilde açıklanabilir:
- Pazarlama 1.0: Sanayi devrimi sırasında ortaya çıkan ve ürün odaklı yaklaşımı ifade eder 124. Bu dönemde amaç, malları büyük ölçekte üretip mümkün olduğunca çok kişiye satmaktır 14. Henry Ford'un "Her müşteri, istediği renkte bir arabaya sahip olabilir, tabii renk siyah olduğu sürece" sözü bu yaklaşımı özetler 124.
- Pazarlama 2.0: Enformasyon teknolojisi ve internetin etkisiyle ortaya çıkan ve müşteri odaklı yaklaşımı ifade eder 245. Bu dönemde pazarlama, tüketicinin ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre şekillenir 24.
- Pazarlama 3.0: Sosyal pazarlama olarak da bilinir ve şirketlerin insan merkezli bir yaklaşıma kaydığı aşamadır 12. Bu evrede şirketler, sadece ürün ve hizmetlerle çözüm sunmakla kalmaz, aynı zamanda sosyal ve çevresel sorunlara çözüm getiren faaliyetleri de destekler 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: