Buradasın
Pazarlama 1.0 2.0 ve 3.0 nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- Pazarlama 1.0: Sanayi devrimiyle birlikte ortaya çıkmıştır 12. Bu dönemde pazarlama, ürün odaklıydı ve tüketicilerin istekleri dikkate alınmıyordu 14. Rekabet sınırlı olup, tüketiciler için seçenekler kısıtlıydı 4.
- Pazarlama 2.0: Enformasyon çağıyla birlikte ilişkisel pazarlama anlayışının hakim olduğu bir dönemdir 12. Tüketiciler, internet sayesinde daha fazla bilgiye erişebildiler ve ürünleri kıyaslayabildiler 14. Pazarlama, tüketici odaklı hale geldi 4.
- Pazarlama 3.0: Değer odaklı bir pazarlama anlayışıdır 13. Tüketiciler, sadece işlevsel ve duygusal tatmin aramakla kalmayıp, insan olarak kabul edilmeye başlandılar 34. Yeni teknolojiler ve sosyal medyanın yükselişiyle birlikte, şirketler toplumsal sorunlara çözümler sunmaya başladılar 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: