Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazar analizi, bir pazarın nicel ve nitel bir değerlendirmesidir 1. Bu analiz, pazarın büyüklüğünü, çeşitli müşteri segmentlerini, satın alma modellerini, rekabeti ve ekonomik ortamı anlamayı sağlar 14. Pazar analizi, müşterilere yönelik riskleri azaltır, stratejik kararlar almayı kolaylaştırır ve iş süreçlerini geliştirir 14.
Müşteri analizi ise şirketlerin, müşteri verilerine yönelik yaptıkları analiz çalışmalarına verilen isimdir 3. Bu analiz, müşterilerin demografik özelliklerini, sosyal medya ve internet kullanım oranlarını, mesleki bilgilerini ve isteklerini inceleyerek, hedef kitleye uygun stratejiler geliştirmeyi sağlar 3. Müşteri analizi, satışların artırılması ve müşteri sadakatinin yükseltilmesi için kritik öneme sahiptir 3.
Pazar ve müşteri analizi yapılırken genellikle şu adımlar izlenir:
- Veri toplama 12. Müşteri segmentleri, pazar büyüklüğü, rakipler ve müşteri beklentileri gibi veriler toplanır 12.
- Analiz 14. Toplanan veriler, anlamlı bölümlere ayrılarak incelenir 14.
- SWOT analizi 15. Şirketin güçlü ve zayıf yönleri ile dış çevredeki fırsatlar ve tehditler değerlendirilir 15.
- Strateji geliştirme 25. Elde edilen veriler ışığında, ürün veya hizmet geliştirme, pazarlama stratejileri oluşturma gibi kararlar alınır 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: