Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ordinal ve kardinal fayda kavramları, iktisat teorisinde tüketici tercihlerini ve fayda ölçümünü açıklamak için kullanılır 2.
Kardinal fayda yaklaşımı, faydanın ölçülebilir olduğunu varsayar 24. Bu yaklaşıma göre, çeşitli mal ve hizmetlerin faydaları "util" adı verilen bir birimle ölçülebilir 1. Kardinal fayda kuramı ayrıca toplam fayda, marjinal fayda ve azalan marjinal fayda kavramlarını içerir 4.
Ordinal fayda yaklaşımı ise faydanın ölçülemeyeceğini, ancak sıralanabileceğini savunur 34. Bu yaklaşıma göre, iki maldan hangisinin daha çok fayda sağladığı tespit edilebilir ve mallar sağladıkları fayda açısından sıralanabilirler 1. Ordinal fayda, subjektif bir kavramdır, yani aynı maldan eşit miktarda tüketen herkes aynı faydayı elde eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: