Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kardinal Faydacılar, faydanın ölçülebilir bir şey olduğunu savunan ekonomistlerdir 12. Bu yaklaşımın üç temel varsayımı vardır:
- Toplam Fayda 12. Bir tüketicinin bir malın veya hizmetin tüketiminden elde ettiği tüm fayda toplamını ifade eder 12.
- Marjinal Fayda 12. Bir tüketicinin bir mal veya hizmet için yaptığı tüketime ilave olarak bir birimlik tüketim artışı karşılığında elde edeceği faydayı açıklar 12.
- Azalan Marjinal Fayda 12. Bir tüketici bir mal veya hizmet tüketimi yaparken, her bir birim arttırdığında elde edeceği marjinal faydanın giderek azalacağını öne sürer 12.
Kardinal fayda teorisini 19. yüzyılın başlarında Gossen, Menger, Jevons, Walras ve Marshall geliştirmiştir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: