Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Operasyonel aksiyon, işletmelerin stratejik hedeflerine ulaşmak için gerçekleştirdikleri günlük işleyiş ve yönetim yöntemleridir 2. Bu eylemler, üretim, lojistik, finans ve insan kaynakları gibi tüm iş süreçlerini kapsar 2.
Aksiyon yönetimi ise, işletmelerin iş hedeflerine ulaşmak amacıyla operasyonel eylemleri yönetme sürecidir 1. Bu süreç, hedeflerin belirlenmesi, planların oluşturulması, kaynakların tahsis edilmesi, sorumluların atanması ve süreçlerin koordinasyonunu içerir 1.
Aksiyon yönetimi, dört temel adımdan oluşur:
- Aksiyon planı: Mevcut sorunları çözmek ve iyileştirmeler yapmak için belirlenen strateji ve zaman çerçevesi 1.
- Düzeltici aksiyon: Bir problemi çözmek için iyileştirmelerin uygulanması 1.
- Önleyici aksiyon: Gelecekte meydana gelme potansiyeli olan problemleri önceden belirlemek ve engellemek için aksiyon alınması 1.
- Problemi takip etme ve izleme: Alınan aksiyonların etkisinin düzenli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: