• Buradasın

    Ödenek aktarma cetveli nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ödenek aktarma cetvelinin nasıl hazırlanacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, ödenek aktarma süreci genel olarak şu adımları içerir:
    1. Talep Yazısı: Harcama birimleri, ödenek ihtiyaçlarının artması durumunda ödenek talep formu doldurarak EBYS üzerinden Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına (SGDB) aktarma işlemi için talepte bulunur 14.
    2. Değerlendirme: SGDB, aktarma talebini değerlendirir 3.
    3. Onay: Aktarma talebi, ödenek eklenecek tertibin başlangıç ödeneğinin %20'sini aşmıyorsa rektörlük onayı alınır; aşıyorsa Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı'ndan izin alınır 15.
    4. E-Bütçe Sistemi: Onay alındıktan sonra e-bütçe sisteminde aktarma işlemi yapılır 15.
    Ödenek aktarma süreci, ilgili mevzuat ve yönergelere göre değişiklik gösterebilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ödenek talep ve takip ne zaman yapılır?

    Ödenek talep ve takip işlemleri belirli dönemlerde yapılır: MEBBİS Ödenek Takip Modülü üzerinden ödenek talepleri, aylık olarak yapılır. Ödenek talepleri, Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından Salı ve Perşembe günleri gönderilir. Ödenek talep girişleri, belirli zamanlarda planlama yapılabilmesi için kapatılır; bu durumda sosyal mecralar üzerinden anlık bilgilendirme yapılır. Ayrıca, e-Devlet üzerinden SGK'ya gelir, aylık, ödenek talep belgesi başvurusu, T.C. numarası ve e-devlet şifresi ile her zaman yapılabilir.

    Ödenek aktarımı hangi modülden yapılır?

    Ödenek aktarımı, Mali Yönetim Sistemi (MYS) içerisindeki "Bütçe ve Ödenek İşlemleri" modülünden yapılır.

    Ödenek cetveli nedir?

    Ödenek cetveli, kamu idarelerinin bütçe giderlerine ilişkin çeşitli bilgileri içeren cetvellerin genel adıdır. Bu cetvellerden bazıları şunlardır: Bütçe uygulama sonuçları cetveli. Ekonomik sınıflandırmaya göre bütçe giderleri icmali. Fonksiyonel sınıflandırmaya göre bütçe giderleri icmali. Ödenek cetvelleri, bütçe giderlerinin detaylı bir şekilde analiz edilmesini ve hesap verilebilirlik açısından idari ve siyasi sorumluluğun belirlenmesini sağlar.

    Say2000İ'de ödenek gönderme belgesi nasıl hazırlanır?

    Say2000İ'de ödenek gönderme belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Ödenek Talep Formu doldurulur. 2. Form doldurulduktan sonra kabul butonuna basılır. 3. Ödeneğin gelmesi beklenir. 4. Ödenek geldiğinde, ödenek kayıt işlemleri yapılır. 5. Ödenek, ilgili harcama birimlerine ödenek gönderme belgesi düzenlenerek aktarılır. Ödenek gönderme belgesi hazırlarken, muhasebe birimi kodu, gönderilen daire kodu gibi bilgilerin doğru girilmesi gereklidir. Daha detaylı bilgi ve destek için ilgili muhasebe biriminin uzmanlarına başvurulması önerilir.

    Ödenek aktarma ve ödenek devri nasıl yapılır?

    Ödenek Aktarma ve Ödenek Devri süreçleri farklı yöntemlerle gerçekleştirilir: Ödenek Aktarma: 1. Talebin Gelmesi: Birimin ödenek aktarma talebi gelir. 2. Değerlendirme: Talep, gerekçeleriyle birlikte değerlendirilir. 3. Onay Süreci: Talep, üst yöneticinin onayına sunulur ve onaylanırsa sistem üzerinden onaylanır. 4. Sayıştaya Bildirim: Aktarma işlemi, Sayıştaya bildirilir. Ödenek Devri: 1. Belirleme: Devredilecek ödenek tutarı, ilgili birim tarafından belirlenir ve Bakan onayına sunulur. 2. Yazışma: Bakan onayı alındıktan sonra, ilgili birim tarafından ödenek devri için gerekli yazışma yapılır. 3. Kayıt: Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından ödenek, ertesi yıl bütçe tertibine devirli ödenek olarak kaydedilir.

    MYS bütçe aktarımı nasıl yapılır?

    MYS'de (Mali Yönetim Sistemi) bütçe aktarımı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Harcama Bilgileri Ekranı: Senaryo: "TEMEL TEDARİK" olarak sistem tarafından otomatik olarak getirilir. İşin Miktarı ve Yaklaşık Maliyet/Tutar: Gerçekleştirilecek harcamanın miktarı ve yaklaşık tutarı girilir. Hukuki Dayanak: Harcamayı destekleyen mevzuat bilgisi girilir. Başlangıç-Bitiş Tarihi: Harcama sürecinin tarihleri girilir. 2. Bütçe Ödenek Ekranı: Bütçe Tertibi: Harcama için kullanılacak bütçe tertipleri seçilir. 3. Ön Ödeme Verilme Durumu: Harcama için ön ödeme yapılıp yapılmayacağı, yapılacaksa ön ödeme türü, tutarı ve kime yapılacağı girilir. 4. Ödeme Kalemi Türü ve Bütçe Tertibi: Seçilen harcama alt türü ve ödeme kalemine uygun bütçe tertibi seçilir. 5. Brüt Tutar: Yapılacak harcama tutarı yazılır. Bütçe aktarımı işlemi, veri giriş görevlisi tarafından oluşturulan harcama talimatı veya ödeme emri belgesinin veri onay yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisi tarafından onaylanmasıyla tamamlanır.

    Aylık bütçe tablosu nasıl hazırlanır?

    Aylık bütçe tablosu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Mali belgelerin toplanması. 2. Gelirin hesaplanması. 3. Giderlerin listelenmesi. 4. Sabit ve değişken giderlerin ayrılması. 5. Hesaplama yapılması. Ayrıca, Microsoft Excel ve Jotform gibi platformlarda aylık bütçe şablonları bulunabilir. Bütçe planlaması yaparken bir finans uzmanından destek almak faydalı olabilir.