Ödenek Aktarma ve Ödenek Devri süreçleri farklı yöntemlerle gerçekleştirilir: Ödenek Aktarma: 1. Talebin Gelmesi: Birimin ödenek aktarma talebi gelir. 2. Değerlendirme: Talep, gerekçeleriyle birlikte değerlendirilir. 3. Onay Süreci: Talep, üst yöneticinin onayına sunulur ve onaylanırsa sistem üzerinden onaylanır. 4. Sayıştaya Bildirim: Aktarma işlemi, Sayıştaya bildirilir. Ödenek Devri: 1. Belirleme: Devredilecek ödenek tutarı, ilgili birim tarafından belirlenir ve Bakan onayına sunulur. 2. Yazışma: Bakan onayı alındıktan sonra, ilgili birim tarafından ödenek devri için gerekli yazışma yapılır. 3. Kayıt: Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından ödenek, ertesi yıl bütçe tertibine devirli ödenek olarak kaydedilir.