• Buradasın

    Milli Emlak Müdürü nasıl olunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Emlak Müdürü olmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Eğitim: Milli Emlak Müdürü olabilmek için en az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak gereklidir 4.
    2. Deneyim: Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Saymanlık Müdür Yardımcısı, Muhakemat Müdür Yardımcısı, Emlak Müdür Yardımcısı, Maliye Kursu Müdür Yardımcısı ve Personel Müdür Yardımcısı ile Uzman ve Eğitim Uzmanı unvanlarında en az 2 yıl çalışmış olmak gereklidir 5.
    3. Sınav: Kadro ve ihtiyaç durumuna göre Bakanlıkça uygun görülen zamanlarda yapılan yarışma sınavına katılmak gereklidir 4.
    4. Diğer Şartlar: 657 sayılı Kanunun 48. maddesinde belirtilen genel şartlara sahip olmak, son başvuru tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak ve KPSS'den belirli bir puan almış olmak gereklidir 4.
    Atama süreci, genellikle Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçları, mülakat ve diğer değerlendirme yöntemleriyle gerçekleştirilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli emlak çalışanları devlet memuru mu?

    Evet, milli emlak çalışanları devlet memurudur. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı taşra teşkilatı birimlerinde görev yapan milli emlak dairesi başkanı, emlak müdürü, milli emlak müdürü, emlak müdür yardımcısı, milli emlak müdür yardımcısı ile denetim yetkisi bulunan milli emlak uzmanı unvanlı personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalışmaktadır.

    Milli emlak müdürlüğü ne iş yapar?

    Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlı olarak görev yapar ve Hazineye ait taşınmaz malların yönetiminden sorumludur. Görevleri arasında şunlar yer alır: - Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazların ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin yönetimine ilişkin hizmetleri yürütmek. - Taşınmazların satışı, kiralanması, trampası ve üzerinde sınırlı ayni hak tesisi işlemlerini yapmak. - Devlete intikali gereken taşınır ve taşınmaz malların Hazineye maledilmesi işlemlerini yürütmek. - Kamu hizmeti için gerekli olan taşınmazları kamu idarelerine tahsis etmek ve tahsis amacının ortadan kalkması halinde tahsisi kaldırmak. - Devlete ait konutları yönetmek ve kamu konutlarının kira ve yakıt bedellerini tespit etmek. - Hazineye ait taşınmazların envanter kayıtlarını tutmak. - Kanunlar ve antlaşmalar gereğince el konulması gereken para, mal ve hakların işlemlerini yapmak.