• Buradasın

    Milli Emlak Müdürü nasıl olunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Emlak Müdürü olmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. Eğitim: Üniversitelerin siyasal bilimler, işletme, maliye gibi ilgili bölümlerinden lisans derecesi ile mezun olmak 1.
    2. Deneyim: Milli Emlak Müdür Yardımcısı, Saymanlık Müdür Yardımcısı, Muhakemat Müdür Yardımcısı gibi unvanlarda en az 2 yıl çalışmış olmak 1.
    3. Sertifika: Muhasebe yetkilisi sertifikası sahibi olmak 1.
    4. Sınav: Görevde yükselmeye tabii olmayan bu pozisyon, sözlü sınavın ardından yapılacak atamayla gerçekleşir 13.
    Ayrıca, 35 yaşını doldurmamış olmak ve askeri yükümlülüğü bulunmamak gibi genel şartlar da aranmaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli emlak çalışanları devlet memuru mu?

    Evet, milli emlak çalışanları devlet memurudur.

    Milli emlak müdürlüğü ne iş yapar?

    Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlı olarak görev yapar ve Hazineye ait taşınmaz malların yönetiminden sorumludur. Görevleri arasında şunlar yer alır: - Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazların ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin yönetimine ilişkin hizmetleri yürütmek. - Taşınmazların satışı, kiralanması, trampası ve üzerinde sınırlı ayni hak tesisi işlemlerini yapmak. - Devlete intikali gereken taşınır ve taşınmaz malların Hazineye maledilmesi işlemlerini yürütmek. - Kamu hizmeti için gerekli olan taşınmazları kamu idarelerine tahsis etmek ve tahsis amacının ortadan kalkması halinde tahsisi kaldırmak. - Devlete ait konutları yönetmek ve kamu konutlarının kira ve yakıt bedellerini tespit etmek. - Hazineye ait taşınmazların envanter kayıtlarını tutmak. - Kanunlar ve antlaşmalar gereğince el konulması gereken para, mal ve hakların işlemlerini yapmak.