• Buradasın

    Merkezi yönetim bütçe teklifi kim tarafından hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Merkezi yönetim bütçe teklifi, Cumhurbaşkanlığı tarafından hazırlanır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bütçe yönetimi hangi süreçlerden oluşur?

    Bütçe yönetimi süreci, genellikle aşağıdaki adımlardan oluşur: 1. Bütçe Planlama: Şirketin hedefleri ve stratejileri belirlenir, gelir ve giderler detaylı bir şekilde incelenir ve bütçe hedefleri belirlenir. 2. Bütçe Hazırlama: Departmanların katkıları ve mevcut veriler kullanılarak bütçeler hazırlanır. 3. Bütçe Onay Süreci: Bütçe taslağı, yöneticiler ve ilgili paydaşlar tarafından gözden geçirilir ve onaylanır. 4. Bütçe İzleme ve Kontrol: Bütçenin uygulanması sürecinde, gerçekleşen rakamlar ile bütçelenen rakamlar karşılaştırılır ve uyumsuzluklar incelenir. 5. Revizyon ve Düzeltmeler: Bütçede ortaya çıkan sapmalara göre revizyonlar yapılır. 6. Bütçe Raporlaması: Bütçenin uygulanması ve sonuçları hakkında düzenli raporlar hazırlanır.

    Bütçe onayına sunulmak üzere ne demek?

    "Bütçe onayına sunulmak üzere" ifadesi, bütçe tasarısının son şeklinin verilerek üst kademedeki bir makama, genellikle yönetim kuruluna veya genel müdüre, onay için iletilmesi anlamına gelir.

    Bütçe hazırlık süreci hangi makam tarafından başlatılır?

    Bütçe hazırlık süreci, Cumhurbaşkanlığı tarafından onaylanan Orta Vadeli Program (OVP)'ın Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla başlar.

    Merkezi Yönetim Bütçesi nasıl hazırlanır?

    Merkezi Yönetim Bütçesi hazırlanması süreci şu aşamalardan oluşur: 1. Bütçe Çağrısı ve Rehberi: Hazine ve Maliye Bakanlığı, tüm kamu kurumlarına bütçe hazırlık sürecini başlatan çağrıda bulunur ve Bütçe Hazırlama Rehberi'ni yayınlar. 2. Kurumların Bütçe Önerileri: Kamu kurumları, kendi ihtiyaçlarına göre gelir ve gider tahminlerini hazırlayıp Bakanlığa iletir. 3. Taslak Bütçenin Oluşturulması: Bakanlık, kurumların önerilerini değerlendirerek taslak bütçeyi oluşturur. 4. Mecliste Görüşülme ve Onay: Taslak bütçe, TBMM'ye sunulur ve milletvekillerinin tartışmalarının ardından onaylanır veya gerekli düzeltmeler yapılır. Diğer önemli adımlar: - Orta Vadeli Program ve Mali Plan: Bütçe hazırlık süreci, bu belgelerin kabul edilmesiyle başlar. - Performans Bazlı Bütçeleme: Kamu harcamalarının etkinliğini artırmak için performans bazlı bütçeleme sistemlerinin benimsenmesi.

    Bütçe süreci maliye bakanlığı tarafından nasıl yürütülür?

    Bütçe süreci Maliye Bakanlığı tarafından şu adımlarla yürütülür: 1. Bütçe Hazırlık Çalışmaları: Maliye Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı tarafından bütçe hazırlık çalışmaları ile ilgili yazı yayımlanır. 2. Birimlerin Bütçe Tekliflerinin Hazırlanması: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından harcama birimlerine bütçe tekliflerinin hazırlanması için duyuru yazısı gönderilir. 3. Bütçe Tekliflerinin E-Bütçe Sistemine Girişi: Bütçe teklifleri, Maliye Bakanlığı tarafından yayınlanan Bütçe Hazırlama Rehberi doğrultusunda hazırlanarak e-bütçe sistemine giriş yapılır. 4. Konsolidasyon ve Üst Yöneticiye Sunum: Konsolide edilen bütçe teklifleri, üniversite yönetim kuruluna sunulur ve üst yöneticinin onayına sunulur. 5. Maliye Bakanlığı ile Görüşmeler: Bütçe teklifi, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'ne gönderilir ve burada bütçe görüşmeleri yapılır. 6. Bütçe Kanun Tasarısının Hazırlanması: Maliye Bakanlığı tarafından onaylanan kurum bütçeleri konsolide edilerek, merkezi yönetim bütçe kanun tasarısı hazırlanır. 7. Plan ve Bütçe Komisyonu Görüşmeleri: Bütçe kanun tasarısı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşülür. 8. Genel Kurul Görüşmeleri: Genel kurulda yapılan görüşmelerden sonra bütçe, resmi gazetede yayınlanarak kanunlaşır.

    Bütçenin hazırlanmasından kim sorumludur?

    Bütçenin hazırlanmasından sorumlu kişi, işletmenin büyüklüğüne göre değişiklik göstermekle birlikte genellikle muhasebe müdürü veya bütçe yöneticisidir.

    5018 sayılı kanun bütçe türleri nelerdir?

    5018 sayılı kanuna göre bütçe türleri şunlardır: 1. Merkezî yönetim bütçesi. 2. Özel bütçe. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi. 4. Sosyal güvenlik kurumu bütçesi. 5. Mahallî idare bütçesi.