• Buradasın

    McDonald's neden konsept değiştirdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    McDonald's'ın konsept değiştirme nedenleri arasında şunlar bulunmaktadır:
    • Sağlık bilinci ve itibar: 2009'da "Super Size Me" belgeseli sonrası, marka itibarını kurtarmak için menüye daha sağlıklı seçenekler ekledi ve çocuklara hitap eden maskotlar ile oyun alanlarını kaldırarak daha yetişkinlere yönelik bir atmosfer yarattı 4.
    • Rekabet: Burger King ve Wendy's gibi rakiplerle mücadele etmek için, fast food restoranını kahve dükkanı estetiğine yaklaştırdı 4.
    • Hız ve verimlilik: 2020'de pandemi ile birlikte, iç mekanın ilgi çekiciliğinden ziyade siparişin hızlı servis edilmesi ön plana çıktı 4.
    • Müşteri beklentileri: Modern yaşam tarzlarına uygun olarak, müşterilerin kendi zevklerine göre menü oluşturabilecekleri yeni konseptler geliştirildi 2.
    2024'te duyurulan CosMc konsepti ise, daha küçük formatlı restoranlarla hizmet vererek insan etkileşimini ve işçiliği azaltmayı hedefliyor 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    McDonalds sürdürülebilirlik için ne yapıyor?

    McDonald's, sürdürülebilirlik için çeşitli adımlar atmaktadır: Çevre dostu yenilikler: Şirket, "Yeşil Tepsi Projesi" ile geri dönüştürülebilir ve biyobazlı malzemelerle üretilen tepsiler kullanmaktadır. Tedarik zinciri yönetimi: McDonald's, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik odaklı çalışarak, gıda ürünlerinin kaynaklarını sertifikalı tedarikçilerden temin etmektedir. Toplumsal fayda projeleri: McDonald's Çocuk Vakfı aracılığıyla çocuklara yönelik sosyal sorumluluk projeleri yürütmektedir. Ancak, şirketin en son sürdürülebilirlik raporunun 2017 yılında yayımlanmış olması, güncel gelişmeler hakkında soru işaretleri yaratmaktadır.

    McDonalds'ın eski konsepti neydi?

    McDonald's'ın eski konsepti, 1948 yılında Richard ve Maurice McDonald kardeşler tarafından San Bernardino, Kaliforniya'da kurulan ilk restoranda şu şekildeydi: Menü: Hamburger, cheeseburger, patates kızartması, milkshake, kahve, yumuşak içecekler ve turta gibi sınırlı sayıda üründen oluşuyordu. Servis: Self-servis tezgahı kullanılmış, siparişe göre özelleştirme yerine yemekler önceden hazırlanmış ve ısı lambalarında sıcak tutulmuştur. Fiyatlandırma: Hamburgerler 15 cent gibi düşük bir fiyata satılmıştır. Operasyonel Sistem: Kardeşler, fast-food endüstrisinde verimliliği artırmak için Henry Ford'un montaj hattı sistemini örnek almışlardır.

    Mc Donalds Türkiye'de ilk hangi konsept?

    McDonald's'ın Türkiye'de ilk açtığı konsept, arabaya servis konseptidir. Türkiye'deki ilk McDonald's restoranı, 24 Ekim 1986'da İstanbul Taksim'de Ali Vardar tarafından açılmıştır.