Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Markanın temel amacı ile ilgili PDF dosyasına ulaşılamadı. Ancak, markanın temel amaçları şu şekilde özetlenebilir:
- Ayırt etme 23. Markanın önde gelen fonksiyonu, üretilen mal ve hizmetleri benzerlerinden ayırt etmeye yaramasıdır 2.
- Kaynak gösterme 2. Markanın, bir mal ya da hizmetin hangi kuruluş ya da üretici tarafından üretildiği, piyasaya sürüldüğü, bazen de nerede ve nasıl üretildiği konularında bilgi verme niteliğidir 2.
- Garanti 2. Markanın, tüketicinin haklarının korunması noktasında ön plana çıkan fonksiyonudur 2.
- Himaye 2. Markanın sayesinde, mal ve hizmetini belli bir kalitede üreten veya piyasaya arz eden müteşebbisin, markalı mal ve hizmetin başka mal ve hizmetlerle karışması gibi tehlikelerden korunmasıdır 2.
- Reklam 2. Markanın, mal ve hizmetlerin tanınma ve bilinme imkanını artıran fonksiyonudur 2.
Marka ile ilgili daha fazla bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: