Buradasın
Marka kimliği ve marka imajı arasındaki ilişki nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka kimliği ve marka imajı arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir:
- Marka kimliği, markanın nasıl görülmek istediğinin cevabıdır ve logo, amblem, tasarım, renk, şekil, slogan ve ambalaj gibi tüm görünür unsurlardan oluşur 15. Bu unsurlar birbiriyle uyumlu ve tutarlı olmalıdır 5.
- Marka imajı ise tüketicinin bir marka hakkındaki düşüncelerinden, fikirlerinden, gözlemlerinden, izlenimlerinden ve hislerinden ibarettir 5. Bu, tüketicinin markayla yaşadığı deneyime göre değişebilir 5.
Marka kimliği, şirketin kendisi tarafından oluşturulup yönlendirilirken, marka imajı dışarıdan marka hakkındaki görüşlerle şekillenir 15. Ancak, güçlü bir marka imajı oluşturmak için etkili bir marka kimliği gereklidir; çünkü markanın hedef kitlesine sunmak istediği imaj, marka kimliği sayesinde belirlenir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: