Buradasın
Marka imajı ve marka algısı arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka imajı ve marka algısı arasındaki fark şu şekildedir:
- Marka imajı, tüketicilerin bir marka hakkında oluşturduğu kanaat ve izlenimlerin bütünüdür 4. Bu algı, markanın reklam, iletişim, ürün kalitesi ve müşteri hizmetleri gibi faktörlerden etkilenir 5.
- Marka algısı ise, tüketicilerin markayla ilgili duygusal ve bilişsel yargılarıdır 3. Bu algı, ürün ve hizmet kalitesi, müşteri deneyimleri ve markanın hikayesi gibi unsurları içerir 3.
Özetle, marka imajı dışarıdan bakıldığında nasıl göründüğü ile ilgili iken, marka algısı tüketicinin zihninde nasıl yer ettiği ile ilgilidir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: