Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Konumlandırmanın temel ilkeleri şunlardır:
- Hedef kitlenin belirlenmesi 145. Markanın kim için ürün veya hizmet geliştirdiği ve kitlesinin kimlerden oluştuğu belirlenmelidir 15.
- Rakiplerin analizi 15. Rakiplerin güncel durumu ve konumlandırma stratejileri incelenmelidir 15.
- Benzersiz satış teklifinin tanımlanması 35. Markayı rakiplerden ayıran ve eşsiz kılan özellikler belirlenmelidir 35.
- Pazarın ve müşteri ihtiyaçlarının anlaşılması 13. Ürün veya hizmetin kullanım alanında nasıl genişlemeler ve düzenlemeler yapılabileceği araştırılmalıdır 13.
- Stratejilerin belirlenmesi ve uygulanması 5. Belirlenen stratejiler doğrultusunda markanın mevcut konumu değerlendirilmeli ve gerekli düzenlemeler yapılmalıdır 5.
Konumlandırma, sabit kalan bir süreç değildir; markanın durumuna, rekabet koşullarına ve tüketici beklentilerine göre sürekli çalışılması gereken bir konudur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: