OKR (Objectives and Key Results) örnekleri çeşitli sektörlerde ve departmanlarda uygulanabilir. İşte bazı örnekler: 1. İnsan Kaynakları: - Hedef: Çalışan performansını ve katılımını iyileştirmek. - Anahtar Sonuçlar: Çalışan katılım puanını %15 artırmak, yıllık performans değerlendirmesinde 5 üzerinden 4 veya daha yüksek bir ortalama performans derecesine ulaşmak, istifaları %10 azaltmak. 2. Satış: - Hedef: Çeyrek sonuna kadar sektörde en çok müşteriye ulaşan şirket olmak. - Anahtar Sonuçlar: Rakip firmalar ile çalışan ve memnuniyet oranı düşük müşterilerin tespit edilmesi, 20 potansiyel müşteri ile Aralık ayı sonuna kadar görüşülmesi. 3. Ürün Geliştirme: - Hedef: En iyi müşterilerimizi elde tutarken yenilerini de çekmek için Net Tavsiye Puanı'nı (NPS) artırmak. - Anahtar Sonuçlar: Sayfa yüklenme süresini 4,4 saniyeden 2,9 saniyeye düşürmek, müşteri destek ekibinin ortalama yanıt süresini ilk çeyrek sonuna kadar 24 saatten 16 saate düşürmek. 4. Finans ve Muhasebe: - Hedef: İç prosedürleri ve finansal raporlama süreçlerini daha yalın hale getirmek. - Anahtar Sonuçlar: Faturaların gider türüne göre sınıflandırma sürecinin iyileştirilmesi, finans departmanına belge gönderimindeki genel gecikmelerin %50 azaltılması.