Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kanvas iş modelinde müşteri segmentleri, işletmelerin hedeflediği müşteri gruplarını tanımlar ve aşağıdaki kriterlere göre sınıflandırılabilir 12:
- Demografik Segment: Yaş, cinsiyet, eğitim, aile büyüklüğü gibi faktörler 2.
- Coğrafi Segment: Şehir sakinleri, kırsal bölgelerde yaşayanlar, belirli ülkeler 1.
- Psikografik Segment: Marka sadık tüketiciler, sürdürülebilir yaşam tercih edenler 1.
- Davranışsal Segment: Fiyat duyarlı müşteriler, sadık müşteriler, satın alma sıklığı yüksek olanlar 1.
- Firmografik Segment: Küçük işletmeler, büyük şirketler, girişimciler 1.
- Teknografik Segment: Teknolojiye ilgi duyanlar, teknolojiye direnç gösterenler 1.
- Ekonomik Segment: Düşük gelirli bireyler, orta gelirli aileler, yüksek gelirli profesyoneller 1.
- Çoklu Segment: Birden fazla segmentin bir araya gelmesi (örneğin, genç profesyonel kadınlar) 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: