Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) iş arayan kayıt belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet üzerinden: e-Devlet sisteminde yer alan Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)-İş Arayan Üyelik kısmından giriş yaparak üyelik oluşturulur. İş arayan sayfasına giriş yaptıktan sonra "ÖZGEÇMİŞ" kısmı eksiksiz olarak tamamlanır. "Özgeçmiş" menüsünde yer alan "İş Arama Statüsü" bölümünden "Aktif (İş Arıyorum)" seçeneği seçilir. "İşkur Kayıt Kartı" kısmına tıklanarak ilgili ekrandan rapor PDF veya Excel formatında oluşturulur. 2. İŞKUR resmi web sitesi üzerinden: İŞKUR’un resmi web sitesine girilir ve kullanıcı bilgileri ile sisteme giriş yapılır. Ana sayfada bulunan “Özgeçmiş” sekmesi seçilir. Kişisel, iletişim, eğitim bilgilerinin eksiksiz doldurulduğundan emin olduktan sonra “İş Arama Statüsü” kısmı aktif hale getirilir. Tekrar ana sayfaya gidilerek “İşkur Kayıt Kartı” sekmesine tıklanır ve İŞKUR kayıt belgesi PDF olarak oluşturulur. 3. İŞKUR il veya ilçe müdürlüklerinden: Kayıt belgesi, yetkili danışmanlardan destek alınarak temin edilebilir. İŞKUR kayıt belgesi, iş arayan kaydı oluşturulup iş arama durumu aktif hale getirilmeden alınamaz.