Buradasın
Gzft'de iç ve dış çevre analizi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
GZFT (SWOT) analizinde iç ve dış çevre analizi şu şekilde yapılır:
1. İç Çevre Analizi:
- Güçlü Yönler (Strengths): İşletmenin rakiplerinden üstün kılan, iyi yaptığı ve yetkin olduğu alanlar belirlenir 24.
- Zayıf Yönler (Weaknesses): İşletmenin iyileştirilmesi gereken, rakiplerine göre dezavantajlı olduğu noktalar tespit edilir 24.
- Bu analiz, işletmenin potansiyellerini görmesini ve stratejik hedeflerini güçlendirmesini sağlar 2.
2. Dış Çevre Analizi:
- Fırsatlar (Opportunities): Çevresel faktörlerin işletmeye sunduğu olanaklar ve dış dünyadaki gelişmeler değerlendirilir 24.
- Tehditler (Threats): İşletmenin faaliyetlerini etkileyebilecek olumsuz yaklaşımlar, ekonomik problemler ve rekabet engelleri gibi unsurlar belirlenir 24.
- Bu analiz, işletmenin dış çevresindeki değişikliklere uyum sağlamasına ve rekabet avantajı elde etmesine yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: