Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de müşteri takibi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Tablo Oluşturma 2. Müşteri adı, fatura numarası, fatura tarihi, ödeme tarihi, fatura tutarı ve ödenen tutar gibi başlıklarla bir tablo oluşturulur 2.
- Formül Kullanımı 2. Toplam alacakları hesaplamak için formüller kullanılır 2. Örneğin,
=TOPLA.ÇARPIM((Müşteri_Adı=G2)*(Fatura_Tutarı))
gibi 2. - Koşullu Biçimlendirme 2. Ödeme tarihi bugün ve öncesine ait olan satırlar koşullu biçimlendirme ile kırmızı renge boyanarak gecikmeler belirginleştirilir 2.
- Pivot Tablo 2. Ekle sekmesinden "dilimleyici" ile müşterilere göre filtreleme yapılarak "müşteri – bakiye" şeklinde dönemsel özet rapor hazırlanır 2.
- Tahsilat Listesi 2. Ödeme tamamlanmamış olan satırlar filtrelenerek tahsilat listesi çıkarılır 2.
Excel ile müşteri takibi yaparken, verilerin tutarlı bir şekilde girildiğinden emin olmak ve her veri türü için ayrı sütunlar kullanmak önemlidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: