Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Endüstriyel pazarlarda satın alma merkezi (buying centre), herhangi bir işletme tarafından endüstriyel alım yapılacağı zaman oluşturulan, işletme çalışanlarının bir kısmının yer aldığı, gayri resmi, birimler arası karar verme ünitesidir 23.
Satın alma merkezinde yer alan çalışanlar, işletme içindeki ana görevlerini sürdürürken, belirli aralıklarla bir araya gelip toplantı yaparlar ve satın alma işlemi için gerekli faaliyetleri yürütürler 2. Satın alma merkezinin bir diğer özelliği, grupta yer alan kişilerin işletme içinde farklı birimlerde görev yapıyor olmasıdır 2.
Satın alma merkezinde yer alan roller şunlardır:
- Kullanıcı 23. Satın alınan ürünü bizzat kullanan kişi veya birimdir 23.
- Alıcı 23. Satın alınacak ürünün alımını yapan kişidir 23.
- Etkileyici 23. Ürünle ilgili bilgi sahibi olan uzmanlar veya teknik kişileridir ve para akışını kontrol eden kişilerdir 23.
- Karar verici 23. Satın alma merkezinde son kararı veren kişi olup, genelde satın alma merkezinde en üst düzeydeki kişidir 23.
- Kilit adam veya kapı bekçisi 3. Satın alma merkezine dışarıdan gelen veya satın alma merkezinin içindeki elemanlar arasında bilgi akışını kontrol eden kişidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: