Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticarette hangi sınıfın daha iyi olduğu, işletmenin faaliyet gösterdiği sektöre ve satış stratejisine bağlıdır.
E-ticaret marka tescil sınıflarından bazıları ve kullanım amaçları:
- 35. sınıf 13. Perakendecilik ve satış hizmetleri için kullanılır 13. Örneğin, farklı markalara ait ürünlerin tek bir çatı altında satıldığı bir e-ticaret sitesi için bu sınıftan marka başvurusu yapılmalıdır 13.
- 29. sınıf 3. Yöresel ürünlerin üretimi ve satışı için uygundur 3.
E-ticaret iş modelleri:
- Dikey e-ticaret 4. Belirli bir ürün veya hizmet grubunun satıldığı siteleri tanımlar 4. Bu model, düşük başlangıç maliyeti ve operasyonel yük gibi avantajlar sunar, ancak satış hacmi yatay modele göre daha düşüktür 4.
- Yatay e-ticaret 4. Birden fazla kategoride ürünlerin satıldığı en yaygın modeldir 4. Geniş tüketici kitlesine ulaşma ve yüksek satış hacmi gibi avantajları vardır, ancak başlangıç maliyeti ve operasyonel yük daha yüksektir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: