Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticaret türleri, satılan ürünlere ve taraflar arasındaki ilişkiye göre farklı kategorilere ayrılır 45:
- B2C (Business-to-Consumer) 45. İşletmelerin doğrudan tüketicilere ürün ve hizmet sunduğu modeldir 45.
- B2B (Business-to-Business) 45. İşletmeler arasında gerçekleşen ticari işlemleri kapsar 45.
- C2C (Consumer-to-Consumer) 45. Tüketicilerin kendi aralarında ürün ve hizmet alışverişi yaptığı modeldir 45.
- C2B (Consumer-to-Business) 45. Tüketicinin işletmelere sunduğu ürün ya da hizmet tekliflerini içerir 45.
- B2E (Business-to-Employee) 5. İşletmelerin çalışanlarına yönelik sunduğu özel ticaret modellerini kapsar 5.
- G2B (Government-to-Business) 5. İşletmelerin devletle olan işlemlerini online platformlar üzerinden yürüttüğü modeldir 5.
- B2G (Business-to-Government) 5. İşletmelerin devlet kurumlarına sunduğu ürün ve hizmetleri içerir 5.
Ayrıca, dikey e-ticaret, yatay e-ticaret, sanal pazar yeri, aracılık siteleri ve fırsat siteleri gibi iş türüne göre sınıflandırılan e-ticaret modelleri de bulunmaktadır 3.
E-ticaret türleri hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: