Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dış ticarette korumacılık, devletin piyasaya müdahale ederek yerli üreticileri dış rekabetten korumak amacıyla izlediği politikadır 15. Bu politika, gümrük vergileri, kotalar ve diğer hükümet düzenlemeleri gibi yöntemlerle ithal ürünler ile yerli ürünler arasındaki rekabetin sağlanmasını hedefler 12.
Korumacılığın bazı gerekçeleri:
- Ulusal savunma: Stratejik endüstrilerin korunması 25.
- İktisadi kalkınma: Genç endüstrilerin desteklenerek gelecekte rekabet edebilir hale getirilmesi 35.
- Dampingin önlenmesi: Haksız rekabetin engellenmesi 2.
- İstihdamın artırılması: Yerli üretimle işsizliğin azaltılması 35.
Korumacılığın bazı araçları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: