Buradasın
Derneklerde muhasebe nasıl tutulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Derneklerde muhasebe, gelir ve gider işlemlerinin, malvarlığının, borç ve alacakların kaydedilmesi amacıyla tutulur 1. Muhasebe işlemleri aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Defterlerin Tasdiki: Dernek defterleri, noter veya il sivil toplum müdürlüğüne tasdik ettirilmelidir 12.
- Kayıtların Tutulması: Dernek muhasebesi, Türkçe olarak ve mürekkepli kalemle yapılmalıdır 1. Kayıtlarda hata yapıldığında, okunacak şekilde çizilip paraflanmalıdır 1.
- Ese Göre Defter Seçimi: Dernekler, işletme hesabı esasına göre veya bilanço esasına göre defter tutabilirler 12. Yıllık brüt geliri 500 bin TL’yi aşan dernekler bilanço esasına göre defter tutmak zorundadır 1.
- Kayıtların Düzenlenmesi: İşletme hesabı defterinde gelirler sağ sütuna, giderler ise sol sütuna kaydedilir 23. Bilanço defterinde ise yevmiye defteri, büyük defter ve envanter defteri kullanılır 1.
- Beyanname Verilmesi: Yılın ilk dört ayı içerisinde, bir önceki yıla ait olan dernek beyannamesinde yer alan gelir ve gider tablosu doldurulmalıdır 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: