Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CPA (Cost Per Acquisition) ve CPC (Cost Per Click) arasındaki temel farklar şunlardır:
- CPA: Reklamverenin, yalnızca istenen işlem (satın alma, indirme vb.) tamamlandığında ödeme yaptığı bir maliyet metriğidir 12. Bu, reklamın yayınlanma riskinden reklamvereni korur, çünkü ödeme sadece dönüşümler için yapılır 1.
- CPC: Reklamverenin, reklamına yapılan her tıklama için ödeme yaptığı bir modeldir 23. Bu, trafik ve marka bilinirliği odaklı kampanyalar için uygundur ve reklamverene, her tıklama için ne kadar ödeyeceğini kontrol etme imkanı verir 3.
Özetle, CPA daha çok performans odaklı kampanyalarda kullanılırken, CPC daha geniş bir kitleye ulaşma ve trafik oluşturma amacıyla tercih edilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: