Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çek, muhasebe açısından banka hesabına yatırılmak veya başka bir kişiye ödenmek üzere düzenlenen bir finansal belgedir 1.
Çekle ilgili muhasebe işlemleri şu şekilde özetlenebilir:
- Çek Kabulü: İşletmeler, müşterilerinden aldıkları çekleri önce "101 Alınan Çekler Hesabı"na kaydeder 1.
- Çek Tahsilatı: Çekler, bankaya götürülerek tahsil edilir ve çek tutarları işletmenin banka hesabına yatırılır 14.
- Çeklerin İzlenmesi: Çeklerin temizlenmesi ve ödemelerin yapılması bir süre alabilir, bu süreçte "101 Alınan Çekler Hesabı" geçici bir ara hesap olarak kullanılır 1.
- Hesap Aktarımı: Çeklerin temizlenmesi tamamlandığında, "101 Alınan Çekler Hesabı"ndaki tutarlar işletmenin asıl gelir veya nakit akışı hesaplarına aktarılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: